ראיון עם הרן כסלו

הרן כסלו לא תיאר לעצמו שרגע לאחר סיום לימודי התואר הוא יהיה חבר בצוות שמוביל מהפכה בתחום הדפוס בארץ. בראיון אישי על קפה ופתי-בר, הוא מספר על ההשקה של "PIX" ועל הכיוון החדש שבו משקיע "דפוס בארי", על הריגוש שבחלוציות, על סגירת מעגל ופתיחת מבערים.

חלקכם ודאי מכירים וזוכרים את הרן עוד מהתקופה בה עבד במחלקת השיווק של דפוס בארי, במשך כחמש שנים וחצי. הרן הוא בן למשפחת דפוסניקים ותיקה וענפה מאוד בבארי, בעל תואר ראשון בהצטיינות B.F.A באמנות רב תחומית משנקר בית ספר גבוה להנדסה ולעיצוב (2016) ואב לשניים, כרמי וברי.

HARAN

הרן, ספר לנו קצת על החיבור שלך עם PIX, המותג החדש. איך הכל התחיל?

בן, סמנכ"ל השיווק, פנה אלי לפני כשנתיים וחצי, מיד כשסיימתי את התואר. הפרוייקט עדיין היה בחיתוליו והכיוון לא היה לגמרי ידוע. הוא רצה שאקח אחריות על הפן השיווקי והקונספטואלי ובעצם, על כל מה שלא קשור בתוכנה. איל בן צבי, מנהל אגף הטכנולוגיות, מונה להיות אחראי על כל צדדיו הרבים והמורכבים טכנולוגית של הפרויקט.

יחד הקמנו צוות חלומות  שהלך וגדל עם הזמן. אנשים צעירים ומבריקים שמרביתם הם בני הקיבוץ. גלי זורע בוגרת בצלאל, חזרה לבארי אחרי שעבדה בחברת הייטק מצליחה, אלה גתי סיימה תואר שני בבינה מלאכותית באוניברסיטת אמסטרדם, אודי בן צבי בוגר תואר ראשון במדעי המחשב עבד בחברת הייטק שפתחה מנגנוני מסחר אלקטרוני, ג'ונתן דנה בוגר מכללת HACKERU עבד בחברת הייטק המפתחת אפליקציות WEB וסער דגן בוגר מכללת הדסה בעיצוב תעשייתי.

בעבודת צוות התחלנו לאפיין ולבנות את הרעיון הזה מאפס. בעולם הWEB יש המון מודלים של אפיקי דפוס ועל כן התמקדנו וכיוונו למקום שבו אנחנו שואפים להיות. ידענו שיש לנו ביד משהו גדול והיינו נחושים לעשות את זה הכי מקצועי והכי טוב בארץ ובעולם.

למה "דפוס בארי" בחר להשקיע בכיוון הזה?

אנחנו תמיד מחפשים מנועי צמיחה חדשים. זיהינו כאן שוק ענק עם גידול מאוד מהיר, שיש לנו את הכלים והיכולת להיות בו השחקן המוביל בארץ. דפוס בארי הוא למעשה לא באמת בית דפוס במובן הקונבנציונלי של המילה. הוא יותר מעין DATA WAREHOUSE-מעבד נתונים כמעט כל יכול שיודע לעשות טרנספורמציה של דאטה לכדי ערכות דיוור מורכבות. לכן זה היה כיוון מתבקש לתעל את היכולות והמשאבים שלנו גם לעבר הזירות החדשות.

בכל המדינות המפותחות ובעיקר בגרמניה, שהיא חלוצה בדפוס ובפרט בעולם ה- Online Printing, כולם מדפיסים אונליין כבר מעל לעשור. לכן השלב הבא בהתפתחות שלנו קדימה הוא פתיחת אפיק נוסף לעולם שמציע פתרונות גם לעסקים קטנים שפעם לא התאימו לאופי הפעילות שלנו.  ב PIX אנחנו פונים לשוק חדש של עסקים קטנים ובינוניים, החל מאדם אחד ועד לעסק בינוני עם עשרות עובדים.

כולם מציעים היום איכות ההדפסה מצוינת, מחירים תחרותיים ורמת שירות גבוהה. מה הערך המוסף המשמעותי שמבדיל ומייחד את PIX?

בעולם הדפוס המסורתי ישנן התמחויות שונות עבור כל צורך. דפוס אופסט המדפיס מוצרים כגון: פליירים, כרטיסי ביקור וכו', דפוס בפורמט רחב המדפיס בעיקר שילוט, דפוס הטקסטיל ועוד.  עד היום, כדי להדפיס מוצרים לעסק היית צריך למצוא בית דפוס שמתמחה בתחום הספציפי שמתאים לך,  למצוא מעצב ולעבוד איתו על העיצוב, ללכת לבית הדפוס, להתמקח על המחיר, ללכת לאיבוד בשלל מושגי הדפוס ואפשרויות הגימור ואז למצוא לעצמך שליח.

אבל היום עם PIX הכל מרוכז במקום אחד. עיצוב, דפוס ושליח. וכשאתה עושה הכל אונליין באינטרנט, אתה אפילו לא צריך לדבר עם אף אחד.

PIX  מציעה את כל סוגי המוצרים במקום אחד שהוא נגיש לכולם. חומרי שיווק ומוצרים מודפסים מותאמים אישית, לא משנה מה הגודל או היקף הפעילות של העסק שלך ומהם כישורי העיצוב שלך, אנחנו נותנים לך את הכלים והתמיכה שאתה צריך להביא את החזון שלך לחיים.

אתה יכול לעצב את המוצרים שלך בעצמך החל מאפס, בהתאמה אישית של תבנית או בהעלאת עיצוב קיים. בעצם כל אחד יכול להיות מותג בלי צורך להיות מומחה. תוכל להזמין במובייל בכל שעה, לבחור את זמן האספקה, לאסוף בעצמך או עם שליח עד העסק.

אנחנו נלמד באופן חכם את התנהגות העסק שלך ונוכל גם להציע לך פריטים נוספים שיכולים לעניין אותך ולתרום לעסק שלך. נציע לך מגוון עיצובים אם אין לך וניתן לך שירותי גרפיקה והכל תוך שקיפות מלאה ומחירים ידועים מראש ברמה הכי גבוהה ובלתי מתפשרת.

למה בחרתם בשם 'PIX'?

היה לנו חשוב לדייק את קהל היעד, לזקק את  תמצית המסר וההבטחה שאנחנו מביאים איתנו. עברנו סדנה עם חברת פרסום בשם EXPERT והתלבטנו בין מספר חלופות. לבסוף בחרנו ב PIX. השם קליט, משדר חדשנות וגם זיקה לעולם הפיקסלים, התמונות, משהו שעוד יכולים להרגיש אותו. גם הצבעים עכשוויים ונעימים.

לאן PIX שואפת להגיע?

ישראל חלוצה בהרבה מקומות במעבר לאונליין, אך עדיין לא בדפוס. בארץ אין מספיק מודעות לאפשרויות האדירות שהנישה של  Online Printing יכולה להציע.  עדיין לא קם פה מישהו רציני שירים את הכפפה. ישנן כמה חברות בארץ שעושות את זה בקטן אבל אין להן את הכח והגב של דפוס בארי על מנת להרים פרוייקט בסדר גודל כזה במשאבים הטכנולוגיים שיש לנו.

זה שיש פתרונות ואף אחד לא יודע עליהן זה כאילו שאין פתרון. המשימה שלנו היא להביא את הפתרון הזה לתודעה הישראלית למקום שהדיבור יהיה: "מה הבעיה? תעשה את זה בPIX."

אנחנו רוצים להיות כמו החברות הגדולות והמובילות בעולם: Vistaprint, Flyeralarm  ועוד. המטרה שלנו היא להפוך את תחום ה Online Printing לנחלת הכלל, להדפיס הכל על הכל ולהגדיר סטנדרט חדש לתפישה של עולם הפרינט בארץ. אנחנו בעצם כבר לא רק מדפסת. PIX היא בפירוש מפעל הייטק בהתהוות.

מה האתגר הגדול ביותר ש PIX ניצבת בפניו?

אין ספק שהאתגר הגדול הוא בעיקר טכנולוגי, בשילוב האתגר של חינוך השוק הישראלי. יש לנו כוונה מאוד ברורה ובלתי מתפשרת להגיע ליכולות גבוהות בקנה מידה בינלאומי ועדיין לשמור על ממשק מאוד פשוט ונוח.

אנחנו שואפים לדעת לנתח ולפלח את שוק הלקוחות שלנו ברמה הכי אישית ומקסימלית, להתייעל כל הזמן כדי לחסוך בעלויות, להוסיף פיצ'רים חדשים ולהגדיל עוד ועוד את מגוון המוצרים והשירותים שלנו ואת טווח האפשרויות שאנחנו מציעים.

חשוב לנו להגיע למצב שבו הלקוחות שלנו יבחרו בנו שוב ושוב, ושנהיה ראויים לבחירה ולאמון שלהם בנו.

תאר לנו סדר יום טיפוסי שלך:

לפני חודש היום שלי היה מורכב בעיקר מפגישות פיתוח וקידום הפרויקט עם הצוות לקראת עליית האתר לאוויר, התעסקתי בתהליכי אפיון, רכש, במו"מ עם ספקים ועוד…

מאז שהאתר עלה לאוויר, סדר היום שלי השתנה. רוב הזמן אני עסוק עם הצוות של PIX בתפעול השוטף וביתר הזמן בחשיבה על שיפורים ופיתוחים חדשים.  עסוק ריכוז ותיאום בין מכלול האלמנטים שמרכיבים את PIX לכדי עבודה הרמונית

אני מרגיש שהסיפור של פיקס הוא באיזשהו מקום גם הסיפור שלי ושל שאר חברי הצוות. כולנו חבר'ה צעירים ושאפתנים, בדיוק כמו הורינו וסבינו.  הם היו החלוצים שהקימו את הדפוס הראשון על הקרקע ואנחנו, דור שלישי של חברי קיבוץ, החלוצים שמרימים את הדפוס הראשון באוויר, באינטרנט.

אותי אישית זה מאוד מרגש וממלא בגאווה גדולה.

תודה רבה, הרן. אנחנו מאחלים לך ול PIX המון הצלחה בהמשך הדרך.

אודות צוות דפוס בארי

מערכת התוכן של בארי blog
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s