חילופים בגזרת מש"א – סמנכ"לית אחת מסיימת, שנייה מתחילה

בימים אלה ענבל אלון מעבירה את שרביט ניהול משאבי אנוש בדפוס בארי לרותי אלגרנטי. אנו מנצלים את ההזדמנות לשיחה קצרה על התפקיד, שעיסוקו באנשים ולא במכונות. זרקור על האתגרים האנושיים היומיומיים וגם על הסיפוק ונחת הרוח

inbal_s

ענבל אלון, סמנכ"לית מש"א היוצאת

ענבל, מה בדיוק עושה סמנכ"ל מש"א?

במשפט אחד, הוא (בשנים האחרונות זו בדרך כלל "היא") אחראי על המשאב הכי יקר וחשוב בארגון – המשאב האנושי. ברמת הארגון, מדובר בעיצוב ושמירת התרבות הארגונית ומדיניות השכר וההעסקה, גיבוש וביצוע תכניות רווחה לעובדים, פיתוח וליווי מנהלים, שמירה על תקני עבודה ועמידה בתקציבים. באחריות מש"א נמצא כל תהליך הגיוס, המיון, הקליטה וההשמה של כוח האדם, לתועלת הארגון. ברמת הפרט, מש"א הוא הכתובת לעובד בכל הקשור לתנאי עבודתו, רווחתו, שכרו והכשרתו, והוא גם הכתובת למנהלים בכל הנוגע לעובדים.

את במשאבי אנוש כבר 14 שנים, מתוכן 4 שנים כיהנת כסמנכ"לית. איך את מסכמת?

זו הייתה תקופה בהחלט משמעותית, תובענית, לעיתים מתסכלת, אבל גם מספקת ומלווה בתחושה של עשייה חשובה שיש לה יכולת להשפיע. אתגר אותי להיות שותפה לשינויים גדולים בחיי העבודה במפעל, להצליח להטמיע אותם ולתקשר כראוי לעובדים. הכי מספק היה לשנות ולשדרג את מדיניות ההעסקה והתגמולים, להוציא לפועל נופש לעובדים השכירים בכרתים, להפיק מסיבת "פנימטררם" לקיבוץ, וכמובן, לחזור מ"יום ענף" שנתי מוצלח…

רותי, את מילאת תפקידים רבים בדפוס בתחום הייצור והפיתוח. מה המוטיבציה שלך לנהל את מש"א?

רותי אלגרנטי, סמנכ"לית מש"א הנכנסת

לצד עבודתי בדפוס, ריכזתי בשנים האחרונות את ועדת הקליטה של קיבוץ בארי. אני חושבת שהתפקיד הזה גרם לי קצת לשנות כיוון. הסתבר לי שהתחום החברתי-קהילתי מאוד נוגע לי ללב, הבנתי שאני מתרגשת שם יותר מאשר באזורי הייצור וניהול הפרויקטים. המעבר לתחום משאבי האנוש הרתיע אותי בהתחלה, חששתי מהתרחקות מליבת העשייה של הדפוס, מה"אקשן" של היומיום. אבל אני באמת מאמינה שהאנשים עצמם – הם ליבת הדפוס בעצם. ניהול משאבי אנוש עוסק בתהליכים, ופחות ב'פרויקטים' שיש להם התחלה, אמצע וסוף. זה עולם מורכב ולא חד משמעי, ולכן גם יותר מעניין בעיני. 

מה תהיה המשימה הראשונה שלך כסמנ"כלית מש"א?

קשה לי לומר עדיין. אם אנסה לתמצת מה באמת חשוב לי בתפקיד הזה, זה אולי ישמע בנאלי חשוב לי שאנשים ירגישו פה טוב. שיבואו בשמחה לעבודה, שירגישו שרואים אותם, שמעריכים את עשייתם, שירגישו שדפוס בארי הוא ביתם, ממש כמו שאני מרגישה. 

בהחלט מטרה ראויה! ענבל, מכאן את ממשיכה הלאה לתפקידך הבא בדפוס, ניהול שירות הלקוחות. מה תאחלי לרותי ולעצמך?

לרותי אני מאחלת שתתאקלם מהר בעולם החדש ותצליח להכניס בו שיפורים ושינויים שיצעידו אותנו קדימה. לי אאחל שאצליח להתמקצע ולהביא ערך גם בתחום המורכב של שירות הלקוחות.

ורותי, מהם איחוליך?

לענבל אאחל שתמצא סיפוק ואתגר בתפקיד החדש, שכולל גם את שירות הלקוחות של albume – פרויקט האלבומים הדיגיטליים שהייתי שותפה להקמתו בשנתיים האחרונות. אני מאחלת לכולנו שתחת ניצוחה של ענבל, נצליח להרים את השירות שלנו למחוזות חדשים. ובעיקר אני מאחלת לה שתהנה מכל רגע… ולעצמי אני מאחלת שאדע להתבונן היטב לפני שאפעל, להקשיב לפני שאציע פתרונות. ואני מאוד מקווה שאמצא בתפקיד הזה גם הרבה סיפוק והנאה.

אנו בדפוס מודים לשתיכן על עשייתכן הקודמת, כל אחת בתחומה, ובטוחים שנהנה גם בעתיד מהתייחסותכן הרצינית ומתרומתכן הברוכה, גם בתפקידים הבאים. בהצלחה לכן, ולכולנו.

פותחות שולחן של חנוכה לעובדי הדפוס, יש גם תותים…

אודות צוות דפוס בארי

מערכת התוכן של בארי blog
פוסט זה פורסם בקטגוריה אלבומי albume, מש"א, ראיונות, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s