חדשות CPX מקיוטו

נציגנו בכנס CPX מוסר דיווח עדכני מהמפגש החצי-שנתי של הארגון, שנערך בקיוטו שביפן. הזדמנות טובה לשמוע על מקצוע הדפוס בהגדרתו הרחבה ביותר, כי דפוס זה כבר מזמן לא רק "דיו על גבי נייר". אז מה זה כן?

CPX logoבפברואר השנה סיפרנו לכם על CPX, הארגון לשיתוף בידע שהקימו כמה מפעלי דפוס מארצות שונות, ובו דפוס בארי הוא שותף בכיר. מפגשי הארגון מתקיימים פעמיים בשנה ובכל מפגש אנו לומדים הרבה מניסיונם של שאר השותפים, כמו גם מעדכנים אותם במיזמים חדשים של דפוס בארי, הנציג הישראלי היחיד בארגון.

המפגש האחרון התקיים בסוף אוקטובר בעיר קיוטו שביפן, והפעם התארחנו אצל שותף עסקי שלנו – חברת ISETO. נכחו בכנס גם נציגים של שותפינו מפינלנד, צרפת, אנגליה, מרוקו, תאילנד, איטליה וספרד.

cpx-kyoto-2016

מגמות התפתחות בענף הדפוס

מדיווחי השותפים מסתמנות מגמות אלו:

  1. עליה חוזרת בשימוש בדיוור ישיר – ב-2016 חלה עליה של כ-5% בכמויות הדיוור הישיר במדינות מערב אירופה בהשוואה ל-2015, בשל תגובה בלתי מספקת באפיקי פרסום אחרים.
  2. מיקור חוץ להפקות דפוס – מתחזקת המגמה, שהתחילה בישראל, של מעבר מהדפסה במיקור פנים בארגונים למיקור חוץ בבתי דפוס חיצוניים.
  3. כיווני התפתחות והרחבת השירותים הניתנים במפעלי הדפוס:

    • שירות לקוחות: תודעת השירות הגוברת הביאה לפתיחת לשכות שירות שנותנות מענה מידי מהיר לפניות הלקוחות.
    • ארכיב דיגיטלי – שירות ארכיון פיזי המשמר עותק של המוצרים המודפסים. שירות שדפוס בארי מציע כבר הרבה שנים ללקוחותיו.
    • ניהול ממוחשב של שרשרת האספקה – מתוך כוונה לייעל תהליכי עבודה.
  4. חיפוש אחר פתרונות חדשים המחברים בין דפוס מסורתי לעולם הדיגיטלי, למשל:

    • דיו אלקטרונית – דיו בעל תכונות שמאפשרות לו לשדר מידע אלקטרוני. מכירים נייר? מכירים טאבלט? עכשיו חברו בין השניים וראו מה קורה… אפשר לקבל מושג על מה מדובר בסרטון המרתק הזה, זו לא עתידנות – זה ההווה!
    • חשבונית בווידאו – חשבונית פרסונלית שמלווה בהסבר אישי לכל לקוח לגבי החשבון שלו, כפי שמומחש יפה בסרטון זה. סרט הווידאו נשלח ללקוח הקצה במייל או מודפס כקוד QR על החשבונית המודפסת.

cpx-kyoto-2016bבמהלך הכנס הוזמנו המשתתפים לביקור בבית הדפוס המארח בקיוטו, מפעל ענק שבו מדפיסים למעלה מ-10 מיליון דפים ביום! סיור בהחלט מרשים ונותן פרופורציות. הכנס כולו סיפק הצצה רב-כיוונית לחידושים המתרחשים בתחום הדפוס במקומות שונים בעולם. כמו תמיד, המפגש עם השותפים העסקיים היה מפרה, מעורר דמיון ומעודד יוזמה.

תחום הדפוס שומר על דינמיות וגמישות ואין גבול ליכולת ההמצאה והחדשנות. המקצוע "דפוס" מתחבר היום לתחומים רבים אחרים, תוך שהוא שומר על רלוונטיות מתמדת ומספק פתרונות חדשים לאתגרים החדשים, בלי להזניח גם את הטיפול באתגרים קודמים. המשך בדיווח שנמסור מכנס CPX הבא.

אודות בן סוכמן

סמנכ"ל שיווק ומכירות. בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב, וותק של 15 שנים בדפוס בארי. כיהן בעבר כמנכ"ל "מסר", חברת הדואר הישראלית החדשה. אב לשלושה ילדים שמקפיד על ריצת ספורט מוקדם כל בוקר, לפני שיוצא לעבודה.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חדשנות ופיתוח, טכנולוגיות דפוס, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s