הבטחת איכות בדפוס בארי – הבטחה שמתקיימת יום-יום

בתוך כל האקשן של הייצור, יש נושא אחד שלעתים רחוקות זוכה לכותרות ראשיות: "הבטחת איכות". זו מחויבות שלנו ללקוחותינו, שנעשית בהתמדה ובצנעה, הרחק מאור הזרקורים. ביקשנו מגיא שחר, מנהל האיכות החדש בדפוס בארי, לענות על כמה שאלות

Quality means doing it right when no one is looking, אמר הנרי פורד, "איכות פירושה לעשות את זה נכון כשאף אחד לא רואה". לא רואים, זה ברור. אבל איך עושים את זה נכון?

גיא שחר

גיא, אתה יכול להסביר מה זה בדיוק "ניהול איכות" ומהו תפקידו של מנהל האיכות בדפוס בארי?
ניהול איכות הוא ביצוע העבודה ואספקת המוצר לפי דרישות הלקוח, בצורה מצוינת ללא תקלות. החל מ-1995 דפוס בארי עומד בדרישות התקן הישראלי והבינלאומי ISO 9001:2008. יותר מ-20 שנה, זה הרבה זמן! תפקידי כמנהל האיכות הוא להבטיח שלעולם לא יתייחסו לאיכות כמובנת מאליה, לשמר הישגים שכבר השגנו ולעמוד בכל היעדים שהצבנו לעצמנו.

eng-iso-9001-2008ואיך זה מתבצע מעשית?
אני מתחיל את היום ברצפת הייצור, עושה סיור בין המכונות ונמצא בקשר ישיר עם המפעילים והמנהלים. תחת אחריותי נמצא גם "צוות בקרת איכות סופית", גוף חשוב מאוד בדפוס. אלה אנשים מנוסים וקפדנים, שבודקים את המוצרים בצאתם מפס הייצור ומוודאים את התאמתם לדרישות. מהם אני מקבל באופן שוטף תמונת מצב עדכנית על אירועים או תקלות שהתרחשו במפעל. כל תקלה מקבלת התייחסות, מתקיים תחקיר פנימי, וכל הגורמים הרלבנטיים פועלים ביחד לתיקונה.
בנוסף לשוטף, ישנם תהליכים בדפוס שדורשים ממני התייחסות מתמדת במטרה לשפרם.
"נהלי עבודה" הוא תחום נוסף שבאחריותי. אני דואג לעדכן אותם בכל תחנות העבודה וכותב נהלים חדשים לתהליכים ולמכונות חדשים, בעזרת מנהלי המחלקות ומפעילי המכונות.

הבטחת איכות דפוס בארי

יש מי ששומר עליכם ומשגיח עלינו

עם מי יש לך קשר עבודה ישיר?
עם כל העובדים והמנהלים במפעל, עם אנשי השיווק, ובמידה וישנה תלונת לקוח – גם עם גורמי חוץ מטעם הלקוח. אני כותב דו"חות, מברר את הנושא בטלפון, ואם יש צורך בבירור יותר מעמיק נפגש עם הלקוח, ביחד עם אנשי השיווק.

מה החזון שלך כמנהל האיכות, לאן אתה שואף להגיע?
חשוב לי להיות במקום שמשפיע על תרבות הארגון מבחינת היחס לאיכות, ולהטמיע בה את חשיבות השירות. מאז ומתמיד דפוס בארי היה סמן ימני בטכנולוגיה ובמתן שירות. בראייה קדימה, ברור שנושא האיכות ימשיך להיות גורם חשוב ביותר בתרומתו להצלחתנו. השאיפה היא לעבוד עם אפס תקלות ללקוח, ומינימום פגמים בתהליך.

אז הלקוחות יכולים להיות רגועים?
לקוחות דפוס בארי יודעים שאנחנו מחויבים לאיכות. אנחנו לומדים כל הזמן ונוקטים בפעולות מתקנות, כדי שתקלות לא יישנו. מאחר ודרישות הלקוחות הן דינמיות, הגישה שלנו היא תמיד מחמירה במיוחד. בשפה עממית ישנו משפט שכל עובד ומנהל מכירים: איכות מעל הכול! וזה גם מה שמנחה אותי.

התכוונו להמשיך לשאול את גיא איך מתרגמים את הדיבורים למעשים, אך הוא כבר מיהר הלאה, לוודא שה"מעשים" האלה פשוט ייעשו כמו שצריך. אז לא נפריע עוד ורק נגיד לו תודה ובהצלחה בתפקידו החדש כמנהל האיכות. וללקוחותינו נגיד: אתם בידיים טובות.

אודות צוות דפוס בארי

מערכת התוכן של בארי blog
פוסט זה פורסם בקטגוריה הבטחת איכות, ראיונות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s