5 טיפים שישדרגו את מוצר הדיוור שלכם – מ"אינפורמטיבי" ל"אטרקטיבי"

אתם מכינים דו"חות תקופתיים או מסמכים אחרים, ואנחנו בדפוס בארי מדפיסים ומדוורים אותם. אבל, האם שאלתם את עצמכם פעם אם הדו"ח היה מובן לנמען? האם הדיוור השיג את מטרתו? האם אפשר להשיג עוד משהו, על הדרך? קראו במאמר זה כמה רעיונות שיהפכו כל מכתב שתשלחו למסמך מרשים, מכובד ומועיל

טיפ 1# – שמרו על פונקציונאליות

Tip_1דו"ח מסודר מקל את ההתמצאות בתוך המידע שהוא מציג, במיוחד כשהוא מכיל פרטים רבים וטבלאות נתונים מורכבות. המידע הזה צריך להיות בהיר ללקוח שלכם, לא רק לכם.

מה לעשות?

  • בנו את הטופס בהירארכיה הגיונית, שמאפשרת קריאה רצופה, נוחה וזורמת
  • הכניסו את כל המידע הנחוץ, ורק אותו. אל תחסירו מידע ואל תוסיפו פרטים מיותרים
  • הדגישו את הנתונים העיקריים והצניעו את הפרטים הטפלים

ונקודה למחשבה: מכתב ברור יועיל גם למוסר המידע, כלומר – לכם! כי הוא עשוי להקטין את כמות הפניות הטלפוניות שמגיעות לשירות הלקוחות.

טיפ 2# – השתמשו נכון בצבעים

Tip_2בתהליך הדפוס הדיגיטלי בדפוס בארי גם פרטים פרסונאליים יכולים להתבטא בשלל צבעים. נצלו את היכולת הזו! ודאו שהמעצב הגרפי השתמש בצבע באופן שמשרת היטב את תוכן המסמך.

מה לעשות?

  • הדגישו בצבעים מתאימים פרטים כגון כותרות, השתמשו בתבונה ברקעים
  • הוסיפו בידול צבעוני בין ערכי זכות (למשל, בכחול) לחובה (באדום)
  • הגדילו את החשיפה השיווקית באמצעות שימוש נכון בצבעי המותג שלכם

ונקודה למחשבה: מכתב שנועד למסור מידע יכול לפעול למענכם גם כחלון ראווה של החברה, המעיד על מקצועיותה. בטאו את המקצועיות שלכם בניראוּת.

טיפ 3# – הוסיפו המחשה ויזואלית

Tip_3תמונה אחת שווה אלף מילים, אז כמה שווה גרף נתונים? המחשות גרפיות יהפכו את הדו"ח לידידותי ונוח במיוחד לקריאה. חשבו איזה מידע מילולי תוכלו להציג כמידע חזותי.

מה לעשות?

  • בטאו נתונים אישיים בגרף צבעוני, הוא מושך את העין וברור יותר ממידע ספרתי
  • שפרו את הקריאוּת של טבלאות ארוכות עם אלמנטים גרפיים שמבטאים פעולות בחשבון
  • הדגישו בגרפיקה בולטת את הנתונים החשובים בדף, כמו למשל "הסכום לתשלום"

ונקודה למחשבה: טפסים עמוסים בספרות אינם קריאים, והקורא עלול לאבד בהם את הידיים והרגליים מהר מאוד. עזרו לו! הפכו את הטופס שלכם לאסתטי וקל להבנה.

טיפ 4# – בדקו ותקנו שגיאות

Tip_4טעויות קורות, אבל הן לא צריכות להגיע עד ללקוח שלכם. גם כשהזמן קצר והדד-ליין מתקרב – אל תוותרו על בדיקה קפדנית לפני אישור הדיוור שלכם להדפסה.

מה לעשות?

  • ודאו התאמה מושלמת בין שדות הטקסט לבין הנתונים המשתנים שמודפסים בהם
  • בדקו שגיאות שמסתתרות ב"אותיות הקטנות". למשל, ודאו עדכון תאריכים שנשארו מהפקה קודמת
  • עשו הגהה! שגיאות כתיב ופליטות מקלדת מודפסות יכולות להיות מאוד מביכות…

ונקודה למחשבה: כששולחים דיוור המכיל שגיאות, הלקוח מקבל את הרושם שלא אכפת לכם ממנו, שזלזלתם, שלא שמתם לב עד הסוף. וזה הרי ממש לא המצב! אז על הגהה כדאי להקפיד – ותמיד.

טיפ 5# – הוסיפו מסר שיווקי

Tip_5המכתב הרשמי שאתם שולחים ללקוח יכול לשמש גם כפלטפורמה למסרים השיווקיים שלכם. זכרו: שטח ריק בדף הוא בזבוז, נצלו אותו לטובת לקוחותיכם, ולטובתכם.

מה לעשות?

  • הוסיפו פניה אישית מיוחדת ומותאמת, עם גרפיקה ייחודית לכל לקוח
  • שלבו במכתב קופון הטבה, הפרידו אותו מהמסמך באמצעות קו מקווקוו
  • ועוד! כיד הדמיון הטובה על מחלקת השיווק… תהיו יצירתיים, זה כדאי.

ונקודה למחשבה: זוכרים? בדפוס דיגיטלי כל דף מודפס יכול להיות ייחודי. השתמשו ביכולת הזו, התאימו מסר שיווקי מעוצב ושונה לפרופילים שונים של לקוחות. פניה אישית ומותאמת היא תמיד יותר אפקטיבית.

לנו חשוב שתפיקו את המקסימום מכל דיוור שאתם שולחים דרכנו. חשיבה יצירתית והקפדה לאורך כל הדרך יעשו את הדו"ח שלכם מתאים באמת ללקוחותיכם, כפי שהתכוונתם. קחו בחשבון את הטיפים שלנו, כשתתכננו את הדיוור הבא שלכם בדפוס בארי. אנחנו תמיד נשמח לחשוב אתכם ביחד ולחלוק עמכם את ניסיוננו הרב בתחום הזה. דיוור מועיל נמדד בפרטים הקטנים – אז שימו לב אליהם, זה משתלם.

ועכשיו אתם, הקוראים מוזמנים לכתוב את טיפ 6#: מה עוד יכול לדעתכם לשדרג את הדיוור שלכם? כתבו תגובה ותזכו בתודה. מאתנו וגם משאר הקוראים.

להתראות בטיפים המועילים הבאים!

________
לכל הפוסטים עם "טיפים"

אודות צוות דפוס בארי

מערכת התוכן של בארי blog
פוסט זה פורסם בקטגוריה טיפים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s