קוד QR בדפוס בארי – רותמים את הטכנולוגיה לשדרוג המוצר

אם יש לכם סמארטפון, סביר שאתם משתמשים גם בקוד QR. השימוש מוכר, אבל אולי לא חשבתם עד כה על הערך האדיר שהוא יכול להוסיף לדיוור שאתם שולחים ללקוחותיכם. במאמר זה נצרף את "קוד QR" למילון המושגים המשותף שלנו, ונתאר את הטכנולוגיה הזו, שמשתלבת באופן כל כך נוח ויעיל במוצרים המודפסים בדפוס בארי. רק לקרוא – וליישם!

קוד Quick Response Code) QR) הוא סוג של ברקוד דו-ממדי שמקוּדד בו מידע טקסטואלי או גרפי. הקוד המודפס, שהומצא ביפן לפני 20 שנה, נראה כמו ריבוע המורכב מריבועים קטנטנים. כשסורקים אותו באמצעות מצלמה דיגיטלית, מוצג המידע על המסך. כיום אפשר להתקין בחינם אפליקציית סריקה ופענוח של קוד QR בכל טלפון סלולרי חכם, ולכן הוא נגיש בכל מקום בו נמצאים – בבית, במקומות ציבוריים ואפילו באמצע הרחוב.

מפתח זעיר לעולם תוכן אינסופי

לקריאת הקוד, פשוט מכוונים את מצלמת הסלולרי אל הקוד המודפס, והמידע המקודד עובר במהירות מהברקוד אל הטלפון, בלי צורך להקליד שום נתון. למעשה, זוהי אופציה ידידותית ומהירה להרחיב את המידע שהודפס על נייר או על חפץ, באמצעות הפנייה אל אתר אינטרנט. הריבוע הקטן הזה מתפקד כמו מפתח שפותח דלת לעולם תוכן נוסף, משלים את האינפורמציה ומגדיל את החוויה. והכל בצורה מינימליסטית, שמונעת עומס יתר בדף המקורי, מעוררת בקורא עניין, ומניעה אותו לפעולה.

שימושיו של קוד ה-QR רבים ומגוונים. הוא יכול למשל להפנות מכרטיס ביקור אל אתר תדמיתי מורחב. הוא יכול להוביל מאריזה של מכשיר כלשהו אל מדריך ההפעלה השלם שלו. הוא יכול לחבר בין עטיפה של תקליט לקליפ של שיר ביוטיוב, או ליצור טיזר מסקרן שמתחבר לדף מכירה או סרטון פרסומת. וכיוצא באלה שימושים מקוריים נוספים, שבזמן האחרון למדנו כולנו להכיר.

QR פרסונאלי זה הכי, אחי

במוצרים המודפסים בדפוס בארי אפשר להפיק מהטכנולוגיה הזו הרבה יותר ממה שתואר קודם! כי למה להסתפק בקוד QR אחיד, שמפנה את כל הלקוחות לאתר אחד, כאשר אפשר להשתמש ב-QR פרסונאלי, המכיל קידוד "אישי" לכל לקוח ומפנה לדף אינטרנט אישי? או במילים בוטות יותר: למה להיות סתמי, כללי וטיפש – כשאפשר להיות ייחודי, ממוקד וחכם?

כמה מלקוחות דפוס בארי כבר הבינו את הפוטנציאל הגדול שיש כאן, והוסיפו קוד QR למוצריהם. קחו למשל את חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6. ה-QR שלהם מוביל מהחשבונית המודפסת ישר אל דף התשלום שבתוך האזור האישי באתר האינטרנט, כשהסכום לתשלום כבר נמצא שם והלקוח יכול לבצע את התשלום מיד.
או דוגמה נוספת: ה-QR של חברת פזגז מפנה לאתר בו ניתן להיכנס לאזור האישי, שם כבר שתולים נתוני הלקוח במקומות הנכונים, כך שנשאר לו רק ללחוץ "היכנס".

ועכשיו תעצמו רגע את העיניים ותדמיינו QR…
או קיי, נא לפקוח עיניים. צץ לכם רעיון? רוצים גם אתם לשלב קוד QR חכם במוצרים שאתם מדפיסים אצלנו? אין בעיה. תעשו קצת שיעורי בית, תפעילו ראש יצירתי ותחשבו "Quick Response": לאן יכול להוביל קוד ה-QR במוצר שלכם? לאתר כללי או לאזור אישי באתר? איזה ערך מוסף הוא יכול לתת ללקוח שלכם, ובסופו של דבר – לכם?

לידיעתכם, בדפוס בארי אנחנו ערוכים להדפיס קוד QR, אחיד או פרסונאלי, בהתאם ליוזמות הייחודיות שלכם. אתם רק צריכים להמציא לנו כתובת URL של האתר אליו רוצים להפנות את הקורא – ומכאן אנחנו כבר ניקח את זה. נעבד את המידע, נעצב את הברקוד, ונדפיס אותו על גבי מוצר הדיוור.

נתנו לכם חומר למחשבה? מעולה, עכשיו תורכם. שתפו את המאמר הזה עם גורמים רלוונטיים נוספים בארגון. ביחד תשדרגו את המוצר המודפס שלכם ותהפכו אותו לאטרקטיבי וממוקד יותר. קדימה, אנחנו מחכים להוראותיכם.

אודות צוות דפוס בארי

מערכת התוכן של בארי blog
פוסט זה פורסם בקטגוריה חדשנות ופיתוח, טכנולוגיות דפוס, מילון מונחים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s