eBill – מה שסלקום כבר יודעים, יכול לעזור גם לכם

רוב הארגונים הגדולים שולחים את החשבוניות ללקוחותיהם במכתב חודשי בדואר באמצעות דפוס בארי. הם יודעים למה, כי זו בדיוק ההתמחות שלנו: אספקת שירותי עיבוד נתונים, הדפסה ודיוור מתקדמים. בסלקום, לקוח ותיק ומוערך, בחרו לעלות מדרגה ולהיות חלוצים מודרניים. שיתוף הפעולה בינינו הניב פרויקט חדשני – eBill. חשבונית דינאמית זמינה און ליין, מתאימה ללקוחות עכשוויים, שרגילים להיות מחוברים ומעודכנים תמיד. פיאנה דרנג, מנהלת מחלקת קשרי לקוחות מחקר ותוכן בסלקום, מספרת על שיתוף הפעולה בפרויקט הייחודי פורץ הדרך

ראשית, התרשמו במה מדובר, כי אין טוב ממראה עיניים. לחצו על תמונת החשבונית והיכנסו לדגם ההמחשה של eBill – החשבונית החודשית האינטראקטיבית של סלקום:

Cellcom ebill

אז מה אנחנו רואים כאן?
דף HTML5, מעוצב ברוח המותג של סלקום, שאפשר לפתוח מכל מכשיר, גם מהסלולר. במבט אחד מקבלים תמונה כללית של החשבון, ואז אפשר לרדת לפרטים נוספים, בנגיעת אצבע.
eBill_Logoעכשיו תרגלו בעצמכם את האינטראקטיביות המגניבה: נסו למשל ללחוץ על "פירוט השיחות", "חשבוניות קודמות" ואל תחמיצו את "במיוחד בשבילך". זה המקום בו מופיעות הודעות אישיות והצעות מותאמות ללקוח. לכל אורך הדרך, החשבונית מלווה בהמחשות גרפיות בהירות ובהסברים ידידותיים שמפשטים מושגים מסובכים.

ואיך שולחים ללקוח? פשוט מאוד: במייל או ב-SMS, ואז אפשר כמובן לעקוב אחר נתוני הפתיחה ולהפיק מסקנות מועילות לגבי התוכן והמסרים שיעלו בחודש הבא.
ומכיוון שזהו דף אינטרנט, הפלטפורמה החדשנית מנוצלת גם לפרסום מבצעים תקופתיים וכוללת כפתורי הנעה לפעולה.

בסלקום אומרים ש…

פיאנה דרנג מסלקוםבראיון שערכנו עם פיאנה דרנג, מנהלת מחלקת קשרי לקוחות מחקר ותוכן מסלקום, היא מספרת על מה שהיה לפני שסלקום התחילו לשלוח חשבונית אינטראקטיבית:
החשבונית הייתה נשלחת ללקוחות במייל, בפורמט PDF, שמציג את כל התמונה הרחבה והמעמיקה על פרטי הלקוח, מוצריו וחיוביו. חסרונה המרכזי של חשבונית כזו, שהיא חד-ממדית, ולכן עמוסה בפרטים. היה קושי לייצר היררכיית מידע ולהבליט את המידע החשוב. החשבונית בפורמט הקודם אינה ממוקדת במידע כזה או אחר, שהלקוח מעוניין בו.

ומה השתנה מאז שהתחלתם להשתמש בחשבונית האינטראקטיבית?
החשבונית האינטראקטיבית מאפשרת ללקוח לראות באופן בהיר ובולט את השורה התחתונה. במידה ויבחר, הוא יכול להעמיק באופן אינטואיטיבי ולפי צרכיו בסעיפי החשבונית המובנים, למיין ולהתמקד במידע הדרוש לו.
החשבונית זמינה ומותאמת לכל מכשיר (ווב, מובייל, טאבלט), מאפשרת מעקב אחר היסטוריית החשבוניות הקודמות, ומאפשרת תקשורת מיידית עם החברה, למענה על שאלות באמצעות צ'אט עם שירות הלקוחות.

האם נרשמה עלייה באחוז הנרשמים לחשבונית במייל/ב-SMS?
מאז השינוי חל גידול בכמות הלקוחות המצטרפים לחשבונית במייל וב-SMS ועליה בשביעות רצון הלקוחות מהחשבונית החדשה.

איך את מרגישה עם השינוי?
השינוי הולם את המגמות והשינויים הצרכניים המתרחשים בשוק. הצורך של הלקוחות להיות מחוברים ומעודכנים בכל מקום ורגע, לקבל מוצרים פשוטים ואינטואיטיביים, ולהבין בשקיפות את החיובים שלהם, מה שהופך את המוצר הזה רלוונטי ובעל ערך מוסף.

יש לסלקום תכניות להמשך?
אנחנו מתכוונים להמשיך להתאים את עצמנו לצרכי הלקוח ולאפשר חוויית לקוח טובה, גם כשמדובר במוצר בסיסי כמו חשבונית.

ויש גם המלצות

האם תמליצי למדוורים גדולים אחרים על שימוש בחשבונית אינטראקטיבית?
בהחלט אמליץ, בהנחה שזה מתאים לקהל היעד. השינויים שאנו חווים כצרכנים מחייבים את הארגונים להתחבר לערוצים הדיגיטליים עם מוצרים נגישים, ברורים ופשוטים לתפעול, כדי לתת מענה לצרכי הלקוחות. כמובן שכארגונים נותני שירות, חשוב לכולנו לתת מענה גם לקהלי יעד נוספים, אשר צורכיהם אחרים.

ואיך את רואה את קשר העבודה עם דפוס בארי?
עבודתנו המשותפת עם בארי היא ארוכת שנים וכוללת שיתופי פעולה פוריים בפרויקטים ותהליכים רבים בעבר. העבודה מול צוות האנשים בבארי מתנהלת תמיד באווירה נעימה, במסגרתה מתאפשרים חשיבה משותפת, קידום יוזמות חדשניות, כמו מוצר זה למשל, וייזום אתגרים חדשים נוספים.

תודה לפיאנה. אם כן, סיפרנו הפעם על הפרויקט החדשני שנשלח מדפוס בארי: eBill – החשבונית האינטראקטיבית המתקדמת של חברת סלקום. הפרויקט הזה מתקיים בהצלחה כבר שנתיים, ואף משתבח ומשתכלל עם הזמן. כפי שראיתם, בסלקום מרוצים מאוד, ואנחנו מרוצים שהם מרוצים. אין ספק שניתן כאן מענה מדויק לצורך אמיתי, ושביחד התקדמנו ויישרנו קו עם ההווה הדיגיטלי.

מעניין? רוצים לדעת מה זה אומר להקים גם בארגון שלכם חשבונית כמו של סלקום? לא הרבה, רק:

  • ממחלקת השיווק שלכם נדרש לעצב ביחד אתנו את מראה החשבונית ואת מסע הלקוח בתוך החשבונית
  • ממחלקת התפעול שלכם לא נדרש כמעט דבר. אנו מסתדרים מצוין עם קבצי החשבוניות שאנו מקבלים ממכם בלאו הכי, לשם הדפסתם על נייר. למעשה, כל מה שצריך זה להוסיף למבנה הרשומה את כתובת האימייל של הלקוח.

כפי שאמרה פיאנה דרנג בריאיון – אל תינטשו את הנייר, אם זה לא מתאים לקהל היעד שלכם. אבל חשוב שתדעו שכיום יש אפשרויות רבות ומגוונות לשלוח חשבונית חודשית ללקוחות הקצה. סלקום הוכיחו שאפשר גם אחרת, ואפילו כדאי.

אתם מוזמנים לשתף את המאמר, ולהגיב בתגובות. תודה לחברת סלקום על שיתוף הפעולה ועל הדרך הארוכה והמוצלחת שעשינו ביחד ועוד נמשיך לעשות.

סלקום מתחילה לשלוח ללקוחותיה חשבונית ב-SMS, דה מרקר 24.03.2014

אודות יניב הגי

מזכיר קיבוץ בארי בהווה, לשעבר בדפוס בארי - חבר בצוות ה-R&D, מנהל פרויקטים ומנהל מחלקת תוכנה. למרות שהגיע לקיבוץ מהעיר רק לפני כעשור, יש האומרים שהוא יותר סוציאליסט מלנין.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חדשנות ופיתוח, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s