שבעה חידושים טכנולוגיים מסקרנים שדפוס בארי עוקב אחריהם

הפרינט מת? תלוי את מי שואלים. לאנשי הפיתוח בדפוס בארי ברור כי השמועות על מותו של הדפוס היו כרגיל מוקדמות ומוגזמות מדי. מקצוע הדפוס חי וקיים, פיתוחים חדשים נוצרים כל הזמן ובכל אחד מהם טמון פוטנציאל עצום. לפניכם סקירה של כמה המצאות מועילות שמייצגות מגמות דפוס בעולם הרחב. איך זה ישפיע על כולנו? עתידות: בקרוב נגיע רחוק!

היסטוריה של דפוס בארי

לקוראינו הצעירים שהצטרפו רק לאחרונה, הנה תקציר הפרקים הקודמים: כשהדפסנו בדפוס בארי תוויות פרי וטפסים התמקצענו בדפוס הבֶּלֶט המסורתי. כשנכנסנו לתחום הדפסת שיקים היינו הראשונים לשלב טכנולוגיית דפוס אופסט עם מדפסות נייר רציף משוכללות. בשנות האלפיים הצטיידנו במדפסות דיגיטליות שידעו להדפיס נתונים משתנים בצבע מלא ובעזרתן פיתחנו יישומי פרסונליזציה שימושיים.
ומה הלאה, כיצד ייראו הפרקים הבאים של מקצוע הדפוס ואיזה תועלת יוכלו לקוחות דפוס בארי להפיק מההתקדמות הטכנולוגית?

עולם הדפוס – הדור הבא

נזכיר כאן רק כמה מהפיתוחים שאנחנו עוקבים אחריהם ובודקים את הרלבנטיות שלהם. על חלקם נרחיב בהמשך במאמרים נוספים, כך שיש למה לצפות. המחשות והדגמות תמצאו בקישורים הנלווים.

מכתב בקליק – טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת להדפיס מכתב מהמחשב שבעסק ישירות אל מדפסת שנמצאת בבית דפוס מרוחק. ואם כבר, אז למה לא לשחק במגרש הבינלאומי? מדפיסים אל מדינת היעד ומדוורים במחיר הבול המקומי שלה! שיטה חסכונית ויעילה, שמיושמת כבר במדינות רבות באירופה וגם בישראל. (קישור)

הדפסה תעשייתית על כל סוג מצע – לא רק על נייר! היום אפשר להדפיס כמעט על כל סוג של חומר, והפוטנציאל גדול וגדל. מהדפסת יצירות אמנות ודקורציה על גבי חומרים כמו זכוכית, בד, עץ וקרמיקה – ועד הדפסת מעגלים אלקטרוניים, תאים סולאריים, ואמצעים חכמים נוספים. (קישור)

הדפסה בתלת-ממד – טכנולוגיה שבאמצעותה ניתן להדפיס דגמים תלת-ממדיים מהמחשב אל "מדפסת". ולמה המירכאות? כי במקום דיו מזינים חומר אחר, ואז התוצאה יכולה להיות – כמעט כל דבר! כבר מזמן לא מדובר רק בגימיק נחמד, אלא בטכנולוגיית ייצור שימושית וזולה, שמיושמת באופן תעשייתי בתחומים רבים. (קישור)

הדפסה בתלת מימד

ננוגרפיה – היזם הישראלי בני לנדא המציא טכנולוגיית דפוס חדשנית שמאפשרת הדפסה על מגוון רחב של מצעי הדפסה, עם רמת כיסוי צבע גבוהה יותר, ועם הרבה פחות דיו. יותר מהיר, יותר זול והרבה יותר חכם. (קישור)

סרטונים פרסונאליים – מה דעתכם על חשבונית שמלוּוה בסרטון וידאו עם הסברים מותאמים, ולינקים מכירתיים אישיים? הסרטון יכול להיפתח בסריקת קוד QR מהחשבונית המודפסת, או שהוא נשלח כצרופה באי-מייל. תחשבו כמה פניות טלפוניות זה יכול להוריד ממוקד שירות הלקוחות! (קישור)

סרט וידאו פרסונאלי

אריזות אישיות וקמפיינים פרסומיים – אישי זה נוגע, ונוגע זה מוכר. זוכרים כמה אפקטיבי היה קמפיין השמות שהודפסו על בקבוקי קוקה-קולה? זה גרם לגיא לשתות הרבה "גיא" ולנטלי לקנות הרבה "נטלי"… מסר פרסונאלי שמודפס בטכנולוגיית דפוס מתקדמת על גבי האריזה עצמה יכול למקסם את האפקט האישי ולמכור הרבה יותר. (קישור)

אריזה פרסונאלית

מציאות רבודה Augmented Reality  – בבאנר שמודפס על החשבונית נמצאת תמונה שמזמינה את המשתמש לסרוק אותה. באמצעות אפליקציה ייעודית הבאנר מתעורר לחיים ומכניס את הקורא לתוך עולם אינטראקטיבי קסום של תנועה, צבע וקול. החיבור בין המציאות לווירטואליה מיטשטש, וחוויית המשתמש – מתחדדת! (קישור)

מציאות רבודה

כפי שראינו כאן על קצה המזלג, בעידן הטכנולוגי דברים משתנים ומתקדמים במהירות. המושג "דפוס" מקבל משמעויות חדשות, כבר לא מדובר רק בהדפסת טקסט וגרפיקה על גבי נייר. הדפוס בימינו הוא הגורם המחבר בין העולם הפיזי לזה הווירטואלי, ותעשיית הדפוס, כמו כולנו למעשה – עוברת לפעול במחוזות האינטרנט, לתועלת ולהנאת המשתמשים.

מכירים טכנולוגיות דפוס מתקדמות נוספות שמסעירות את הדימיון? ספרו לנו פה למטה בתגובות, כי אנחנו מתעניינים בכולן! במאמרים הבאים נמשיך לשתף אתכם ולעדכן כאן מה קורה כשעולם הדפוס ועולם הווירטואליה נפגשים.

אודות יניב הגי

מזכיר קיבוץ בארי בהווה, לשעבר בדפוס בארי - חבר בצוות ה-R&D, מנהל פרויקטים ומנהל מחלקת תוכנה. למרות שהגיע לקיבוץ מהעיר רק לפני כעשור, יש האומרים שהוא יותר סוציאליסט מלנין.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חדשנות ופיתוח, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על שבעה חידושים טכנולוגיים מסקרנים שדפוס בארי עוקב אחריהם

  1. צבי הגיב:

    בהצלחה לבלוג החדש!
    עושה רושם שיהיה פיצוץ! אני כבר מחכה לחודש הבא!

    אהבתי

  2. Gadi Baron הגיב:

    עדכונים מעניינים. תודה על השיתוף בהם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s